Zarządzanie nieruchomościami
Zarządzanie nieruchomościami jest działalnością zawodową wykonywaną przez zarządców nieruchomości na zasadach określonych
w Ustawie o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 roku (Dz.U. z 1997 r. Nr 115, poz. 741).
Zarządzanie nieruchomościami polega na:
-
podejmowaniu decyzji i dokonywaniu czynności mających na celu zapewnienie właściwej gospodarki ekonomiczno-finansowej nieruchomości,
-
zapewnieniu bezpieczeństwa użytkowania,
-
właściwej eksploatacji nieruchomości, w tym bieżącym administrowaniu nieruchomością,
-
podejmowaniu czynności zmierzających do utrzymania nieruchomości w stanie niepogorszonym zgodnie z jej przeznaczeniem,
-
uzasadnionym inwestowaniu w nieruchomość.
1. Zarządzanie Wspólnotą mieszkaniową.
Przedstawiona oferta nie jest ofertą zamkniętą. Istnieje możliwość indywidualnego dostosowania zakresu oferty do potrzeb klienta.
Przedstawiamy Państwu ofertę dla wspólnot mieszkaniowych w zakresie kompleksowej obsługi nieruchomości:
Funkcjonalnej:
- przejęcie dokumentacji nieruchomości od dewelopera lub poprzedniego zarządcy / administratora,
- wystąpienie o nadanie numeru NIP i numeru REGON oraz otwarcie rachunków bankowych dla nowo powstałych wspólnot,
- przygotowywanie umów z firmami świadczącymi usługi na rzecz nieruchomości (firmy konserwacyjne, porządkowe, pielęgnacji zieleni, ochroniarskie),
- ubezpieczenie nieruchomości wspólnej oraz zgłaszanie szkód i egzekwowanie odszkodowań,
- opiniowanie i weryfikowanie umów z dostawcami mediów, weryfikowanie faktur dostawców mediów i innych usługodawców.
Administracyjnej:
- typowe działania w zakresie zwykłego zarządu nieruchomością wspólną,
- prowadzenie ewidencji lokali mieszkalnych,
- ustalanie wymiaru opłat z tytułu kosztów użytkowania lokali: zaliczki eksploatacyjnej,
- zaliczki na fundusz remontowy, oraz opłat zwrotnych za dostarczenie media ( centralnego ogrzewania, ciepła i zimna woda, wywóz nieczystości stałych),
- wystawianie i doręczeń zawiadomień o zmianie wysokości opłat,
- prowadzenie imiennych kartotek finansowych w zakresie naliczeń opłat, należnych odsetek, dokonanych wpłat, oraz występujących zaległości finansowych lub nadpłat,
- kontrolowanie terminowości wpłat, wysyłanie i przesyłanie dłużnikom upomnień, a w koniecznych przypadkach windykacja należności,
- przyjmowanie wszelkich zgłoszeń, interwencji i wniosków od użytkowników i właścicieli lokali,
- Sporządzanie rozliczenia finansowego oraz rocznego planu gospodarczego dla nieruchomości,
- Przygotowanie i prowadzenie corocznych zebrań.
Księgowo-bankowej:
- Prowadzenie dla nieruchomości odpowiedniej księgowości finansowej i sprawozdawczości w tym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami i ustawą o rachunkowości,
- Księgowanie dokumentów zafakturowanych na nieruchomość wspólną przez kontrahentów obsługujących nieruchomość oraz dostawców mediów,
- Przygotowanie informacji finansowych o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach,
- Wystawianie przelewów bankowych regulujących bieżące płatności,
- Księgowanie wyciągów bankowych dotyczących części wspólnej nieruchomości, oraz księgowanie analityczne na poszczególne lokale.
Porządkowo-technicznej ( nadzór nad wywiązywaniem się z obowiązków firm świadczących usługi na rzecz nieruchomości zgodnie ze stosownie zawartymi umowami):
- Utrzymanie czystości i porządku na części wspólnej nieruchomości,
- Utrzymanie terenu przynależnego do nieruchomości ( chodniki, ciągi komunikacyjne, tereny zielone) poprzez ich bieżące sprzątanie, oczyszczanie chodników ze śniegu i błota, oraz grabienie i oczyszczanie trawników),
- Utrzymanie w należytym stanie porządkowym miejsc składowych odpadów bytowo komunalnych ( kubły, kontenery, śmietniki),
- Wykonywanie obowiązkowych przeglądów określonych Prawem Budowalnym, konserwacja i bieżące naprawy nieruchomości oraz urządzeń technicznych,
- Sporządzanie na podstawie kontroli stanu technicznego budynku zestawień potrzeb remontowych,
- Prowadzenie dokumentów określonych przepisami Prawa Budowlanego i dozoru technicznego, a w szczególności obowiązkowej książki obiektu budowlanego, dokumentacji technicznej, wpisy z wymaganych przeglądów technicznych nieruchomości, protokoły i opinie z przeglądów kominiarskich,
- Kontrola nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, wody, odprowadzania ścieków i wywozu śmieci,
- Prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i ich niezwłoczną realizację,
- Odczytywania zużycia mediów z indywidualnych liczników zgodnie z przyje tym okresem rozliczeniowym.
2. Obsługa Techniczna.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom właścicieli obiektów magazynowych, przemysłowych itp. jesteśmy gotowi świadczyć usługi zarządzania w ograniczonym zakresie, tj. zapewniając jedynie obsługę techniczną nieruchomości:
-
prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
-
zlecanie kontroli technicznych okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie,
-
zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
-
kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków,
-
przygotowanie planów remontowych,
-
wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych poprzez wystosowanie zapytań ofertowych,
-
nadzór nad pracami firm wykonujących remonty i modernizacje, odbiór tych prac.
Stawka za obsługę nieruchomości jest ustalana z każdym klientem indywidualnie w zależności od wielkości nieruchomości i zakresu obsługi. Nasza wiedza i doświadczenie pozwalają na to, iż możemy fachowo przejąć w administrację nieruchomość i dokumentację jej dotyczącą, w dogodnym i ustalonym z Państwem terminie. Jeśli nasza propozycja współpracy spotka się z Państwa zainteresowaniem to bardzo prosimy o kontakt.